архітектура / реставрація / Програма охорони пам'яток / сторінка 4.
Організаційне забезпечення
З метою удосконалення системи управління та організації робіт необхідно виконати низку узгоджених заходів у таких напрямках:
- Удосконалення організації науково-проектних та підвищення рівня реставраційних робіт
- На базі відповідних наукових і проектних організацій створити Державний науково-дослідний та проектний інститут з реставрації пам'яток архітектури, а також Державний науково-дослідний та проектний інститут з реконструкції історичних міст.
Держбуд 2001 р.
Розробити і впровадити систему заходів щодо забезпечення реставраційної галузі спеціальними технічними засобами і механізмами, приладами, інструментами, а також матеріалами, виробленими на вітчизняних підприємствах.
Держбуд , Мінекономіки, Держпромполітики,
Укрбудматеріали, Рада міністрів АР Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації 2003 р.
Запровадити галузеву систему атестації фахівців-реставраторів (дослідників, проектувальників, виробничників)
Держбуд, Мінкультури 2002 р.
Запровадити постійний науково-технічний моніторинг за станом пам'яток архітектури національного значення, заповідників та заповідних територій. Готувати і подавати за належністю щорічні аналітичні доповіді з цих питань.
Держбуд, Мінкультури, Рада міністрів АР Крим,
обласні, Київська та Севастопольська міські
державні адміністрації, виконкоми міських Рад
З 2001 р.
Підготовка та перепідготовка кадрів
для пам'яткоохоронної діяльності.
Розробити і подати на затвердження до Кабінету Міністрів України номенклатуру спеціальностей пам'яткоохоронної гаузі в т.ч. для закладів освіти усіх рівнів акредитації.
Міносвіти, Держбуд,
Мінкультури 2000 р.
Створити в Україні на базі навчальних закладів усіх рівнів акредитації та форм власності мм. Києва, Львова, Одеси, Харкова систему підготовки та перепідготовки фахівців з охорони пам'яток та історичних міст.
Міносвіти, Держбуд,
Мінкультури 2002 р.
Сприяти організації підготовки спеціалістів-реставраторів та спеціалістів з регенерації і реконструкції історичних міст на базі вітчизняних спеціалізованих реставраційних організацій, а також в організаціях і навчальних закладах інших країн.
Держбуд, Мінкультури,
Міносвіти, МЗС З 2000 р.
Забезпечити розроблення та видання підручників і навчальних посібників, необхідних для підготовки фахівців з реставраційної і пам`яткоохоронної справи та збереження містобудівної спадщини.
Держбуд, Мінкультури, Міносвіти,
НАН України 2003 р.
Видавнича діяльність.
Забезпечити підготовку і видання науково-методичної літератури з питань охорони та реставрації пам'яток і збереження містобудівної спадщини: щорічника ''Архітектурна спадщина України'' та додатків до нього; журналу ''Пам'ятки України: історія та культура''.
Держбуд, Мінкультури З 2000 р.
Забезпечити фінансову підтримку і підготовку видання Зводу пам'яток історії та культури України.
Мінфін, НАН України, Мінкультури, Держбуд,
Рада міністрів АР Крим, обласні, Київська та
Севастопольська міські державні адміністрації З 2000 р.
Участь громадськості у пам`яткоохоронних заходах.
Громадські і наукові пам`яткоохоронні організації покликані сприяти популяризації історико-культурних надбань, надавати допомогу державним органам в поліпшенні охорони та реставрації пам`яток, охороні історичних міст і пов'язаних з ними природних ландшафтів.
Підтримувати діяльність Українського товариства охорони пам'яток історії та культури щодо залучення громадян України до пам'яткоохоронної справи, пропаганди історико-культурних надбань, здійснення контролю за схоронністю і реставрацією пам'яток, збереженістю історичних містобудівних утворень і парків.
Використовувати різні форми залучення представників громадських пам'яткоохоронних організацій до участі в роботі науково-методичних рад, експертних комісій з питань охорони та реставрації пам'яток, розгляду проектів регенерації та забудови історичних містобудівних утворень.
Держбуд, Мінкультури, УТОПІК, Рада міністрів
АР Крим обласні, Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації,виконкоми міських Рад
Постійно.
Шляхи удосконалення міжнародної діяльності
з охорони пам'яток архітектури та історичних міст.
Міжнародна діяльність у галузі охорони та реставрації об'єктів архітектурної спадщини повинна бути спрямована на популяризацію національних історико-культурних надбань за межами України, репрезентацію української пам'яткоохоронної школи на міжнародній арені, а також впровадження світових досягнень в практику охорони та реставрації пам'яток архітектури та збереження містобудівної спадщини України.
Проводити роботу щодо створення умов та фінансової підтримки діяльності в Україні міжнародних пам'яткоохоронних організацій, зокрема, Українського комітету Міжнародної ради з питань пам'яток і визначних місць (ІСОМОS), Українського комітету міжнародної ради музеїв (ІСОМ).
Забезпечити створення умов для вступу України до Міжнародного центру вивчення, охорони та реставрації культурних надбань (ІССRОМ) та наступного навчання в цьому центрі українських фахівців пам'яткоохоронної галузі.
Держбуд, Мінфін, Мінкультури,
МЗС 2000-2005 рр.
Організувати видання бюлетеня Українського комітету ІСОМОS і сприяти на цій основі висвітленню міжнародного пам'яткоохоронного досвіду в Україні та поширенню інформації про історико-культурну спадщину України за межами держави.
Держбуд, Мінкультури,
МЗС 2001 рр.
Скласти та затвердити перспективний список пам'яток національної історико-культурної спадщини особливої значущості для занесення їх у Список об'єктів всесвітньої культурної і природної спадщини UNESCO та вирішити питання фінансового забезпечення підготовки відповідної документації.
Держбуд, Мінкультури, Рада міністрів АР Крим,
обласні, Київська та Севастопольська
міські державні адміністрації, МЗС, Мінфін 2000 р.
Сприяти створенню в Україні спільних з іншими державами реставраційних виробничих підприємств, навчальних закладів реставраційного профілю для проведення пам'яткоохоронних заходів і підготовки відповідних кадрів.
Держбуд, Мінкультури,
Міносвіти 2000 - 2005 рр.
Фінансове забезпечення
Враховуючи, що в даний час не створені відповідні правові умови для залучення інвестицій до справи охорони пам`яток, низьку фінансову спроможність користувачів пам`яток, необхідно передбачати до 2010 року в Державному бюджеті кошти на реставрацію пам`яток архітектури в розмірі біля 30 млн.грн. щорічно.
З огляду на те, що протягом останніх років на потреби реставраційно-ремонтних робіт передбачалось в державному бюджеті щорічно біля 2,0 млн. грн., а в найближчі роки значного збільшення цих видатків не передбачається, фінансування заходів по збереженню пам'яток архітектури має здійснюватись в два етапи.
На першому етапі протягом 2000 - 2002 років передбачається виконати невідкладні першочергові реставраційно-ремонтні роботи на самих визначних пам'ятках, виходячи з реальних фінансових можливостей. При цьому передбачити їх фінансування з державного бюджету в обсягах 2,0 - 3,0 млн. грн. щорічно.
Роботи на решті пам'яток здійснити протягом 2003 - 2010 років. На цьому етапі передбачається збільшити фінансування з небюджетних джерел, для чого буде опрацьована та запроваджена нормативно-правова база щодо стимулювання залучення коштів інвесторів.
Очікувані результати реалізації Програми.
Реалізація Програми має дати інтенсивний поштовх соціально-культурним зрушенням у сфері збереження архітектурно-містобудівної спадщини. Передусім - формуванню в українському суспільстві шанобливого ставлення до історико-культурних надбань; усвідомлення доконечної необхідності збереження їх для нинішнього і прийдешнього поколінь як необхідного чинника патріотичного виховання і підтримання національно-культурної самобутності як українського народу, так і всіх іншіх народів і національних груп, що мешкають в Україні.
Реалізація Програми дозволить захистити історичне середовище більшості населених пунктів України від спотворення та іншого необгрунтованого втручання в їхню матеріально-просторову структуру, підвищити рівень управлінських рішень, що приймаються в галузі архітектури й містобудування. Вона сприятиме забезпеченню сталого розвитку населених пунктів.
Виконання основних заходів Програми дозволить захистити і з часом примножити історико-культурні туристичні ресурси України, що сприятиме розвитку туристичної галузі як однієї з найперспективніших в економіці нашої держави.
Програма сприятиме залученню необхідних коштів не тільки державного бюджету, але й коштів місцевих бюджетів, користувачів, орендарів та власників пам'яток, фізичних та юридичних осіб України та інших держав, а також інших інвестицій, створення умов щодо використання об'єктів культурної спадщини в цілях розвитку індустрії туризму. При цьому повинні бути забезпечені ефективність капіталовкладень та їх віддача. В цілому, це дозволить скоротити в 2005 р. обсяги видатків державного бюджету на пам'яткоохоронні заходи в вищезазначеній сумі і вони складатимуть в межах 20 - 25 % від загальних коштів, спрямованих на збереження і реставрацію пам'яток.
Зрештою, реалізація цієї програми сприятиме просуванню України до Європейської спільноти як держави, що виконує свої міжнародно-правові зобов'язання в галузі охорони нерухомої культурної і природної спадщини.
Сторінка - 1 | 2 | 3 | 4
|